MOBİL TEKNOLOJİLERİ ÖNLİSANS PROGRAMI |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Önlisans Derecesi |
2 |
120 |
Örgün |
|
TYYÇ - PROGRAM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ |
TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:48 - BİLGİSAYAR |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPÖÇ1 | KPÖÇ2 | KPÖÇ3 | KPÖÇ4 | KPÖÇ5 | KPÖÇ6 | KPÖÇ7 | KPÖÇ8 | KPÖÇ9 | KPÖÇ10 | KPÖÇ11 | KPÖÇ12 | KPÖÇ13 | KPÖÇ14 | KPÖÇ15 | KPÖÇ16 | KPÖÇ17 | KPÖÇ18 | KPÖÇ19 | KPÖÇ20 | KPÖÇ21 | KPÖÇ22 | KPÖÇ23 | KPÖÇ24 | KPÖÇ25 | KPÖÇ26 | KPÖÇ27 | KPÖÇ28 | KPÖÇ29 | KPÖÇ30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | -Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | -Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | -Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI |
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI TA:48 - BİLGİSAYAR |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KPÖÇ1 | KPÖÇ2 | KPÖÇ3 | KPÖÇ4 | KPÖÇ5 | KPÖÇ6 | KPÖÇ7 | KPÖÇ8 | KPÖÇ9 | KPÖÇ10 | KPÖÇ11 | KPÖÇ12 | KPÖÇ13 | KPÖÇ14 | KPÖÇ15 | KPÖÇ16 | KPÖÇ17 | KPÖÇ18 | KPÖÇ19 | KPÖÇ20 | KPÖÇ21 | KPÖÇ22 | KPÖÇ23 | KPÖÇ24 | KPÖÇ25 | KPÖÇ26 | KPÖÇ27 | KPÖÇ28 | KPÖÇ29 | KPÖÇ30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgi () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Bilgisayar bilimleri konularında giriş düzeyinde uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceriler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | -Bilişim problemlerinin belirlenmiş çözümü için verilen analiz ve modelleme yöntemlerini adlandırır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini kodlar ve test eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlikler () | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | -Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | -Yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | -Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |